FAQ

Innmelding

Jeg/barnet har lyst til å prøve klatring; hva må jeg gjøre?
Buldring kan man bare komme og prøve så fremt man har tilgang til hallen(se under). Dersom man vil prøve tauklatring for barnet sitt, har vi barneklatringonsdager. Voksne må alliere seg med noen som har brattkort og kan sikre. Kjenner du ingen, kan du høre på Facebook-gruppa Klatring i Hammerfest.

Kan jeg ta med en venn for å prøve klatring?
Dette er de tingenting i veien for, så lenge vennen også betaler drop-in.

Når er det klatrevakt?
Klatrevakt er hver mandag og torsdag   fra 18-21.

Hvor kan jeg få tak i utstyr?
Utlån av utstyr skjer når det er klatrevakt i hallen. Utstyrsutlån er gratis for idrettslagets medlemmer.
Vi har ikke utlån av utstyr utenom bemannet hall. Medlemmer i idrettslaget får 20% rabatt på klatreutstyr hos Intersport Hammerfest.

Jeg vil kjøpe meg tau, hvor langt tau trenger jeg?
Vi anbefaler 40 meters tau. Dette for å dekke klatring på konkurranseveggen. 

Hvordan kommer jeg meg inn i hallen?
Da må du registrere deg på Boost og laste ned appen. Mer info finnes på siden om treningsavgift.

Må jeg være medlem av klubben for å komme meg inn i hallen?
Nei, det trenger du ikke. Medlemsfordeler er rabattert treningsavgift, gratis lån av utstyr og rabatt hos Intersport Hammerfest.

Jeg får ikke til Boost/appen/problemer med betaling, hva gjør jeg?
Kontakt Tor Arild Guleng - hammerfest.klatreklubb@gmail.com - 41436116

Jeg har meldt meg inn i idrettslaget, men ikke fått mail med link til rabatterte priser!
Se svar på forrige spørsmål.

"Jeg trenger flere klipp, og det funker ikke i Boost. Hva gjør jeg?"
Logg inn på https://portal.boostsystem.no/hfkk med telefonnummer og passord, der kan du bestille nye klipp.

Mitt barn har ikke eget telefonnummer så jeg får ikke opprettet to unike kontoer i Boost for å få betalt for barnet!
Dersom ditt barn ikke har eget telefonnummer må vi legge det inn manuelt og dere bruker barnets konto for åpning av dører siden det er der medlemskapet ligger.

Utmelding

"Jeg har betalt blitt fakturert for treningsavgift, men jeg har ikke klatret!"
Alle treningsavgifter som ikke er tidsbegrenset i sin art, f.eks månedsavgifter, løpertil de er oppsagt via mail til oss på hammerfest.klatreklubb@gmail.com,
Uteblivende  betaling er ikke å se som oppsigelse og manglende betaling vil følges opp.

"Jeg har vil ikke klatre lengre og vil avslutte medlemsskapet mitt!"
Send mail til hammerfest.klatreklubb@gmail.com om at du vil avslutte medlemsskapet ditt. Legg ved telefonnummer som er registrert i Boost.

Klatring

Må jeg ha brattkort for å klatre?
For å klatre trenger du ikke brattkort, men den som sikrer må ha brattkort. Hvis du ikke har brattkort og vil klatre må du få med deg noen som har brattkort.
Vi holder brattkortkurs med jevne mellomrom og etter behov, bare ta kontakt.

Må jeg ha brattkort for å klatre på selvsikrer/autobelay?
Du må ikke ha brattkort for å klatre på selvsikrer/autobelay, men du må sjekkes av en med brattkort før du starter å klatre.

Må jeg ha brattkort for å buldre?
Nei, det trenger du ikke. For øvrig, se klatrereglene.

Når er neste brattkort/topptaukurs?
Vi annonserer kursene våre på Facebook-siden vår. Hvis du ikke ser noe der så send oss gjerne en melding og vis din interesse.